Rolig

Intervju med E.M.D.


Strax innan midnatt samlades alla tjejer runt scenen och popbandet E.M.D äntrade. Idoltrion bestående av Danny Saucedo, Mattias Andreasson och Erik Segerstedt var kvällens höjdpunkt och lockade till sig högljudda skrik från den yngre generationen. Trycket på scenen var stort och alla ville ta del av grabbarnas konsert. De sjöng några av låtarna från deras egna solokarriärer och två stycken av gruppens låtar, den ena var deras senaste singel All for love. Publiken fick även höra på världspremiären på deras kommande singel. Efter deras gig fick Lasta Fetah chansen att prata med grabbarna en kort stund.



Vems idé var hela konceptet?

Danny: Det var mitt och Eriks. Sedan väntade vi bara på en snygg kille och då var Mattias given platsen.


Vilka ambitioner har ni?

Erik: Vi vill ha roligt, kanske håller vi på ett år, kanske ett till år efter det.


Vilka grupper vill ni nå ut till?

Erik: ALLA! Korta, långa, tjocka, smala.
Danny: Det är inte bara de yngre tjejerna vi vill nå ut till, utan även de mer svårflirtade, alltså killarna.


Är solokarriären lagd på hyllan?
Erik: På hyllan? Nej den är nog på hallbordet.
Danny: Min är på nattduksbordet. Nej faktiskt är jag färdig med skrivandet på min platta nu

Danny, vad prioriterar du just nu, Let's Dance eller musiken?
Danny: Musiken, helt klart. Just nu är det 90 % musik och 10 % dans som gäller.

Vem får mest tjejer?

Mattias: Danny!
Erik: Danny, helt klart.
Danny: Erik.


Är ni singlar?

Mattias: Erik är den enda singeln av oss


Har ni varit i Gällivare förut?
Mattias: De andra har det men inte jag.
Erik: Jag var i gruvan när jag var 12. I vad heter den nu.. Boliden?
Danny: Jag tycker kombinationen jag och snö borde förekomma oftare!
Erik: Eh?


Vem är mest fåfäng?

Mattias: Danny!!
Erik: Alla är lika fåfänga!
Danny: Erik!
Erik: Nej men det är sant, man blir skadad av det här artistlivet.
Danny: Man är van från idol att sitta i sminket en halvtimma och pudra näsan.
Erik: Det har gått så långt att jag börjat känna mig ful om jag inte har smink! Jag är nästan som en tjej. Idag var jag och opererade bort den här Kallesprätten 'pekar ned'.
Danny: Dagen till ära har vi gått och blivit tjejer. Jag opererade mina bröst större.


Mest pinsamma som hänt på scen?

Mattias: Måste vara när jag sparkar ner alla Ramlösaflaskor hela tiden!
Erik: När man får tupprösten som vi kallar det. 'Gör ett ljud'
Danny: Det är hemskt när man efter en spelning får höra 'Ja jag hörde ju att du var lite sjuk...' Men det är snyggt när man verkligen är hes. Men inte annars så man tuppar sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0