E.M.D. i Birsta City



E.M.D

2009 har börjat bra för er med en Grammis och 3:e plats i Melodi-
festivalen. Vilken av utmärkelserna väger mest? Vad väntar här näst?

Danny: - Både Grammisen och 3:e platsen i Melodifestivalen är folkets röster så de väger lika tungt.
Erik: - Efter signeringsturné så är det sommarturné som gäller. Vi kommer bland annat till Gatufesten. Sen har vi något på gång i höst som vi inte kan berätta om ännu. Vi har också ambitionen att slå utomlands.

Vilken är er favoritlåt på er platta?
Erik: - We can. Den är en låt med stark innebörd med gitarr, piano och sång.
Mattias: - One Call Away.
Danny: - Youngblood.

Hur hinner ni med E.M.D och era soloprojekt samtidigt?
Erik: - E.M.D och våra soloprojekt är två olika faser. Jag och Mattias skriver just nu material till våra nya soloplattor, medan Danny lanserat sin.
Danny: - Jag satsar utomlands i Polen, Ryssland och i Japan med min soloplatta för att fokusera på E.M.D i Sverige.

Ni verkar har en stark och trogen grupp av fans. Hur har ni lyckats med det?
Erik: - Vi är bra polare alla tre och det tror vi syns och så gillar de förhoppningsvis vår musik.
Mattias: - Vi försöker hålla kontakt med våra fans via vår hemsida med bloggen och mail.

Vilken butik shoppar ni helst i?
Danny: Vi är Carlingskillar!
Erik: Jag gillar att shoppa solbrillor men lyckas aldrig hitta det rätta paret! Så därför köper jag så många.



källa:http://www.birstacity.se/evenemang/femfragor/EMD.aspx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0